دلایل زیادی وجود دارد که یک وبینار بی اثر باشد.یکی از دلایل اصلی عدم جذب مخاطب است. اگر شرکت کنندگان در وبینار با ارائه شما در تعامل نیستند ، نمی توانید از وبینارها استفاده کنید تا تجارت خود را به جلو سوق دهید. تعامل در وبینار میتواند درآمد شرکت شما را تقویت کرده و تلاشهای بازاریابی شما را آسانتر کند.در این مقاله ، ۵راه کاربردی افزایش تعامل در وبینار را به شما معرفی می کنیم اما بهتر است قبل از آن با دلایلی که چرا باید از وبینار استفاده کنیم آشنا شویم.شما همچنین می توانید برای برگزاری یک وبینار حرفه ای دوره آموزش برگزاری وبینار و کلاس آنلاین را نیز مشاهده کنید.
چرا باید از وبینار استفاده کنید؟
یکی از مهمترین مزایای وبینار انعطاف پذیری مکان است. میزبان می تواند در هر نقطه از جهان وبینار برگزار کند و شرکت کنندگان نیز می تواننداز نقاط مختلف جهان در وبینار شرکت کنند.این کار باعث می شود مخاطب شما شانس بیشتری برای حضور در وبینار شما داشته باشد برخلاف حضور فیزیکی در سمینار (یا کنفرانس) که آنها مجبور به رزرو پرواز و رزرو اتاق هتل هستند.
وبینارها از نظر قالب نیز انعطاف پذیر هستند. محتوا در یک وبینار می تواند در قالب های مختلفی ضبط و به اشتراک گذاشته شود و مجدداً مورد استفاده قرار گیرد.
وبینارها همچنین برای ایجاد ارتباط دو طرفه بین شما و مخاطبان ایده آل هستند. اگر در مورد ارائه یا محصولی که نمایش می دهید سؤالی داشته باشند ، می توانند در زمان واقعی از شما بپرسند .
۵ راه افزایش تعامل در وبینار
دیگر لازم نیست نگران تعامل ضعیف در وبینارتان باشید! اکنون ۵ روش برای تقویت تعامل در وبینار را به شما معرفی می کنیم که می تواند برای شما بسیار مفید و کاربردی باشد.
۱.برای افزایش تعامل در وبینار محتوای عالی ایجاد کنید
همه چیز به محتوای عالی بر می گردد. شما می توانید پویاترین گوینده در جهان باشید و حتی ارائه تان از یک مجموعه تولیدی حرفه ای پخش شود اما اگر اطلاعاتی که به اشتراک می گذارید برای مخاطب هدف شما مفید و جذاب نباشد ، ارائه شما هیچ ارزشی نخواهد داشت. شرکت کنندگان شما هیچ تعاملی نخواهد داشت و شما از هیچ یک از مزایای وبینار بهره مند نخواهید شد.
برای خلق محتوای عالی ، باید درک کنید که مخاطبان مورد نظر شما که هستند ، چه چیزی دوست دارند و چه چیزی دوست ندارند.با استفاده از این اطلاعات ، می توانید مباحث وبینار را انتخاب کنید که با مشتریان ایده آل شما همخوانی داشته باشد.
۲.از تصاویر سفارشی استفاده کنید
سازندگان محتوای مدرن ، از جمله برگزار کننده وبینار ، وظیفه سختی برای تکمیل محتوا دارند ما باید محتوایی را ایجاد کنیم که آنقدر جذاب باشد که مخاطبان تصمیم بگیرند که بنشینند و استفاده کنند ، نه اینکه تسلیم میلیون ها عامل حواس پرتی شوند.توجه مخاطبان شما همیشه از پیام های ایمیل به کانال های رسانه های اجتماعی گرفته تا فیلم های YouTube و سایر موارد مورد حمله قرار می گیرد.
خوشبختانه ، روش هایی برای کمک به شرکت کنندگان در وبینار وجود دارد تا بتوانند در حین اجرای شما بر روی اطلاعاتی که ارائه می دهید متمرکز شوند . یکی از این راهها ایجاد تصاویر سفارشی است که توجه مخاطبان را جلب می کند.نمودارها و گراف های سفارشی که اطلاعات مربوطه را ارائه می دهند ، مخاطبان را به سمت خود جلب می کنند.تمام تلاش خود را بکنید تا وبینارهایتان از لحاظ بصری جذاب شوند ، و مخاطبان شما با توجه و سطح تعامل بالاتر به شما پاداش می دهند.
۳. برای افزایش تعامل در وبینار مکالمه داشته باشید
به وبینار خود به عنوان سخنرانی فکر نکنید. به عنوان یک مکالمه فکر کنید.درست است که شما می خواهید محتوای خود را با جهان به اشتراک بگذارید اما مخاطبان خود را نادیده نگیرید چرا که آنها به سرعت تمرکز خود را از دست می دهند.
در اینجا چند روش برای شروع گفتگو با شرکت کنندگان در وبینار آورده شده است:
بخش پرسش و پاسخ: بیشتر وبینارهای موفق، بخش عمده ای با جلسه پرسش و پاسخ به پایان می رسند زیرا این یک راه مطمئن برای برقراری ارتباط بین افراد با میزبانان است. به مهمانان خود اجازه دهید در پایان وبینار از شما سؤالاتی بپرسند ، و خواهید دید که چقدر سطح تعامل بالا می رود.
چت زنده: اگر فقط یک نفر وسیله ای برای برقراری ارتباط داشته باشد ، مکالمه دشوار است. بنابراین سؤالات مخاطبان خود را در طول پخش بپرسید و از طریق چت زنده در زمان واقعی به آنها پاسخ دهید. این ویژگی همچنین امکان تعامل با یکدیگر را به مهمانان شما می دهد ، بنابراین تجربه وبینار را برای همه بهبود می بخشد.
نظرسنجی و رای گرفتن: سرانجام ، نظرسنجی و رای گرفتن ، افراد بسیار خوبی را به خودجذب می کند. شما میتوانید از آنها برای بررسی دانشی که به اشتراک گذاشته اید استفاده کنید، علایق و چالشها مخاطبین را پیدا کنید، یاد بگیرید چطور در وبینار آینده بهتر شوید.
نکته:برای این که از ویژگی های چت زنده و نظر سنجی و رای گرفتن بهره مند شوید به یک نرم افزرا وبیناری احتیاج دارید که این امکانات را به شما ارائه دهد.
۴.با CTA قانع کننده پایان دهید
هر وبینار باید با یک فراخوان به عمل (CTA) خاتمه یابد. اما این بدان معنا نیست که شما باید محصولات شرکت خود را در انتهای هر ارائه تبلیغ کنید .دکمه های CTA می توانند اشکال و فرم های مختلفی به خود بگیرند.
به عنوان مثال ، می توانید یک کتاب الکترونیکی قابل بارگیری را به عنوان CTA ارائه دهید یا میهمانان وبینار خود را دعوت کنید تا در رسانه های اجتماعی با شما ارتباط برقرار کنند.
گزینه دیگر این است که به مخاطبان خود اجازه دهید CTA را که می خواهند با آن تعامل داشته باشند انتخاب کنند. می توانید به میهمانان خود این امکان را بدهید که شرکت شما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنند ، کتاب الکترونیکی دانلود کنند ، به لیست ایمیل شما بپیوندند و یا یک پست مشهور وبلاگ شما در وب سایت تان را بخوانند.سپس به آنها اجازه دهید تصمیم بگیرند که کدام گزینه برای آنها مناسب است.
گفته می شود ، گاهی اوقات CTA شامل تبلیغ فروش نیز می شود .اما در چنین حالتی اطمینان حاصل کنید که عباراتی که استفاده می کنید جذاب باشد. همچنین ، برای اطمینان از فواید پیشنهاد شما بسیار سخت تلاش کنید و در آخر ، پیشنهاد و هزینه های آن را کاملا روشن کنید.
۵.استادانه ارائه دهید
نکته آخر ما در رابطه با تعامل در وبینار ، تسلط بر ارائه شماست. مردم همیشه بیشتر با گوینده های کاریزماتیک تعامل برقرار می کنند . اما اگر در مقابل دوربین احساس راحتی نمی کنید پیشنهاد می کنیم قبل از اجرای زنده محتوای خود را مانند کف دست بشناسید وارائه خود را در مقابل آینه تمرین کنید .شما می توانید در طول تمرین ارائه خود را ضبط کنید تا هم استرس کمتری داشته باشید و هم ایرادات ارائه خود را کشف کنید. نکته دوم اینکه اعتماد به نفس داشته باشید . داشتن اعتماد به نفس به اقتدار شما کمک میکند و باعث میشود تا شما یک رهبر سرسخت جلوه کنید و مخاطبان به سمت تعامل با شما جلب شوند.
مخاطبان خود را در اولویت قرار دهید، زمانی که مخاطبان خود را در اولویت قرار می دهید و آن ها را بالاتر از نیاز های شرکت بدانید با آن ها احساس راحتی بیشتری قرار خواهید داشت و این موجب افزایش تعامل در وبینار شما می شود.
سخن آخر اینکه…
در این نوشتار سعی کردیم ۵ راه کاربردی برای افزایش تعامل در وبینار را شما معرفی کنیم. امیداوریم که این نوشته برای به شما مفید باشد و به افزایش تعامل مخاطبان در طول برگزاری وبینارتان به شما کمک کند . چنانچه پیشنهاد و یا نظری در این زمینه دارید خوشحال می شویم با ما در فرهنگ الکترونیک به اشتراک بگذارید.