اهمیت بهینه سازی سایت فروشگاهی برای افزایش فروش
(برای دریافت خدمات طراحی سایت – پشتیبانی سایت – تولید محتوا – ادمین اینستاگرام به دیسلر مراجعه کنید)
اگر سایت فروشگاهی راه اندازی کردهاید وبرای جذب مشتری نیاز به راهنمایی دارید واگر نمیدانید چطور باید در موتورهای جستجو به پربازدیدترین سایت تبدیل شوید و اگر روش ،بهینه سازی سایت فروشگاهی را نمی دانید با ما در این مقاله همراه باشید. هر سایتی در گوگل یا بقیه موتورهای جستجو باید پارامترهایی را رعایت کند واز روشهای افزایش نرخ بازدید وکلمات کلیدی وابزارهای موجود در اینترنت برای افزایش بازدید کننده مثل تبلیغات کلیکی یا پاپ آپ وغیره بهره گیرد تا بیننده بیشتری در روز برای سایت خودش داشته باشد.
در این مقاله خواهید فهمید که چطور افرادی را که به سایت شما برای دیدن محتوا میآیند به مشتریان محصولات وفروشگاه خود تبدیل کنید وتعداد انها را در ماه افزایش دهید. زیرا برای یک فروشگاه اینترنتی بهترین کاربر، کاربری است که بعد از بازدید سایت حتماً خرید نماید. روش را اکنون یاد بگیرید.
روش جستجوها رایگان در گوگل
(برای دریافت خدمات طراحی سایت – پشتیبانی سایت – تولید محتوا – ادمین اینستاگرام به دیسلر مراجعه کنید)
از زمان تأسیس موتورهای جستجو همه مدیران وبسایت ها سعی در رعایت قوانین آنها داشتهاند تا کاربران بیشتری را به ترافیک بازدید سایتشان اضافه کنند. موتورهای جستجو وبسایت شما را اگر بهینه سازی نمودهاید پیدا میکنند وآن را به مشتریان نمایش میدهند. هر موتور جستجو یک خزند ه یا ربات دارد که برای شناسایی محتوای سایتها عمل میکند. که برای بررسی شدن توسط این ربات حتماً به بهینه سازی سایت فروشگاهی ،باید اهمیت داد.
این ربات که خزنده نیز به آن می گویند با پیدا کردن اولین لینک از سایت شما به ان وارد میشود ومحتواها ولینک های موجود در صفحات را بررسی مینماید. اگر در سایت لینکی مربوط به جاوا اسکریپت داشته باشید این ربات دیگر سایت را بررسی نمیکند واز سایت شما در گوگل پشتیبانی خوبی نمیشود. زیرا مطابق با معیارهای گوگل در طراحی وبسایت نبوده است.
برای یک انسان که وارد سایت میشود براساس اطلاعات مورد نیازش سایتها را بررسی وصفحات مختلف آن را میبیند اما ربات گوگل فقط براساس محتوای مناسبی که به کاربران داده میشود امتیازدهی ورتبه بندی را انجام میدهد.
بر همین اساس اگر محتواهای داخل سایت نتواند نظر کاربران زیادی را جلب نماید وهر بار که سایت شما را باز مینمایند سریع از آن خارج شوند این تأثیر منفی بر رتبه واهمیت سایت شما برای نمایش به کاربران دارد واز رتبه پایینی برخوردار ونمایش آن در جستجوهای اولیه گوگل کاهش مییابد.
ساختار آدرس وبسایت در اینترنت
(برای دریافت خدمات طراحی سایت – پشتیبانی سایت – تولید محتوا – ادمین اینستاگرام به دیسلر مراجعه کنید)
آدرس اینترنتی، در واقع همان آدرس تمام صفحات وبخش های سایت استکه در قسمت نوار آدرس مرورگر نشان داده میشود. بهینه نمودن آدرس نیز از،عوامل بسیار اثر گذار بر رتبه بندی سایتها برای موتورهای جستجویی مثل گوگل است. خزنده گوگل زمانی که یک آدرس سایت را بررسی میکند، نباید در آن آدرس و یافتنش در گوگل دچار مشکلی شود وخزنده علاوه بر آدرس کلمات کلیدی مرتبط ،با سایت را نیز هدف قرار میدهد.
هر آدرس سایتی باید شامل مهمترین کلمات کلیدی بودن کاراکتر اضافی باشد. کلمات کلیدی اصلی سایت باید در آدرس باشند. گاهی در برخی آدرسهای اینترنتی ممکن است با علامت 20% روبرو شوید، این علامت همان کاراکتر فاصله میباشد پس بهتر است برای جلوگیری از این اشتباه به جای فصله از (-) استفاده کنید، تا برای موتور جستجو میزان خوانایی آدرس بیشتر گردد.
در آدرس سایت هرگز از حروف بزرگ استفاده ننمایید زیرا در مواقعی آدرس تکراری ثبت میشود وبرای موتورهای جستجو این آدرس متفاوت از بقیه است وکنار گذاشته میشود.
تکنیک بهینه سازی سایت فروشگاهی
(برای دریافت خدمات طراحی سایت – پشتیبانی سایت – تولید محتوا – ادمین اینستاگرام به دیسلر مراجعه کنید)
برای بهینه نمودن وبسایت باید کدهای به کاررفته را نیز بهینه به کاربرد.Doctype عنصراولیه سند HTML میباشد که قبل از تگ< html>قرار میگیرد. این عنصر یک دستورالعمل است که به موتور جستجو اعلام مینماید این چه سندی از چه نسخه استفاده شدهای است که باعث نمایش درست محتوا توسط مرورگر میباشد.
عنوان صفحه
(برای دریافت خدمات طراحی سایت – پشتیبانی سایت – تولید محتوا – ادمین اینستاگرام به دیسلر مراجعه کنید)
انتخاب عنوان مناسب برای صفحه که در تگ < title>قرار میگیرد یکی از اساسیترین نکات برای بهینه سازی سایت فروشگاهی وکسب رتبه بالاتر در نتیجههای گوگل است. عنوان به گوگل الام میکند که محتواهای این سایت در چه زمینهای است. مثلاً صفحهای با عنوان کسب وکار اینترنتی کاملاً نشان میدهد که در مورد چه مبحثی اطلاعات ارائه داه است. عنوان صفحات مختلف یک سایتباید منحصر به فرد باشد و شامل کلمات کلیدی باشد.
عنوان مهمترین عامل شناخته شدن توسط موتور جستجو است. گاهی در جستجوها متوجه میشوید که گوگل انها را با استفاده از کلمات کلیدی مورد جستجو به صورت تصادفی وپراکنده از بخشهای مختلف صفحه جمع نموده است. اینها صفحههایی هستند که که تگ متا ندارند وبه گوگل اجازه شناخته شدن محتوا را ندادهاند. این تگ متا نیز از کاربردی از کلمات کلیدی است که باید قبل از انتشار محتوا درآن جایگزاری شود.
عکس قرار دادن در وبسایت
(برای دریافت خدمات طراحی سایت – پشتیبانی سایت – تولید محتوا – ادمین اینستاگرام به دیسلر مراجعه کنید)
عکسهایی که در گوگل نمایش داده میشوند عملکرد بالایی در ترافیک وبسایت دارند. البته عکسها نیز باید با کلمات کلیدی مناسب بهینه شده باشند. حتی اگر رتبه وبسایت بالا نباشد. با این عکسهای بهینه سازی شده سایت ترافیک بالایی را به دست میآورد.
برای بهینه کردن در سیستم مدیریت محتوا باید از کلمات کلیدی متناسب با وبسایت استفاده کنید. تا موتور جستجو بفهمانید این عکس درباره چیست. عکسهای بهینه شده برای شما یک مزیت رقابتی محسوب میشوند.
محتوای بهینه برای بهینه سازی سایت فروشگاهی
(برای دریافت خدمات طراحی سایت – پشتیبانی سایت – تولید محتوا – ادمین اینستاگرام به دیسلر مراجعه کنید)
اگر صفحات سایت شما مقدار محتوای کمی داشته باشد، ارزش آن سایت در موتورهای جستجو کم میشود. محتوای صفحات حداقل باید 250 کلمه باشد واز محتواهای تکراری برای صفحات مختلف وبسایت نباید استفاده کنید. هر سایت باید حداقل با ده صفحه محتوا دار شروع به کار کند. داشتن 100 صفحه محتوای یکتا وکاربردی به گوگل میفهماند که وبسایت شما حاوی اطلاعات مناسبی برای کاربران است. اینطوری شانس وبسایت برای گرفتن بازدید کننده زیاد بیشتر میشود. البته اگر لینکهایی از سایتهای دیگر داشته باشید نیز بر رتبه تأثیر بیشتری دارد.
تبدیل جستجوی رایگان به مشتری
مدیریت کاربرانی که با جستجو در موتورهای جستجو به سایت شما مراجعه میکنند وقصد خرید از شما را دارند بسیار مهم است. جهشی که از مرحله تحقیقی تا مرحله قطعی شدن خرید برای کاربر وجود دارد جهش بزرگی است. مدیر سایت نقش مهمی در قطعی نمودن خریدها دارد. به عنوان صاحب سایت فرض کنید تمام کاربرانی که از موتورهای جستجو رایگان به سابت شما مراجعه میکنند قصد خرید را دارند.
چون در موقع خرید کاربر باید شماره کارت را وارد نماید باید به بخش اعتمادسازی برای خرید وامن بودن سایت برای وارد کردن شماره بانکی را در سایت به کاربران نشان داد. و خودتان را مشتری فرض کنید تا دریابید اعتمادسازی فرایند خرید نمودن چطور اتفاق می افتد.
برای اعتماد سازی چند مرحله را در سایت رعایت کنید.
مرحله اول اعتمادسازی اختیار دادن به مشتری است.
(برای دریافت خدمات طراحی سایت – پشتیبانی سایت – تولید محتوا – ادمین اینستاگرام به دیسلر مراجعه کنید)
زمانی که به سایتی مراجعه میشود که محصولاتی برای فروش دارد. قراردادن تصاویر مناسب و با کیفیت از محصولات خیلی مهم است. مثلاً یک دوربین فیلمبرداری برای نشان دادن منوها و عملکرد و کیفیت تصویر و فیلم برداری باید، تصاویر باکیفیتی از بخشهای مختلف آن برای معرفی محصول قرار دهیم. همانطور که در خرید حضوری نیازمند آن هستیم که کالا را ببینیم ولمس کنیم وکیفیت را از نزدیک بررسی کنیم. واطلاعاتی مثل وزن ورنگ واندازه ورنگ را ببینیم. در سایت باید تعدادی عکس مناسب قرار دهیم.
در سایت EBAY به وضوح میتوانید ببینید که فروشندگان با قراردادن عکس وتوضیحات مناسب به کاربران اختیار لازم را برای انتخاب داه اند. در بعضی سایتها قسمتی برای قرار دادن نظرات کاربران هست که برای جلب اعتماد بیشتر مخاطبان برخی از نظرات را در سایت منتشر میکنند. کاربران اغلب شما را نمیشناسند وبا مراجعه به سایت شما قصد خرید دارند واعتمادسازی در این مراجعه غیر حضوری وآنلاین اهمیت فوق العاده ای دارد.
مرحله دوم اعتماد سازی دادن توضیحات است.
(برای دریافت خدمات طراحی سایت – پشتیبانی سایت – تولید محتوا – ادمین اینستاگرام به دیسلر مراجعه کنید)
مرحله دیگری، در سایت هست که بر جلب اعتماد کاربران اهمیت زیادی دارد. این رکن اصلی اعتماد سازی توضیحات کامل است. زمان لازم برای جمع آوری اطلاعات وتوضیحات لازم درباره محصول خود ارائه دهید. نکاتی را که برای مخاطب اهمیت دارد بنویسید. نکاتی راجبه نحوه استفاده یا ضمانت مرجوع وقول دادن در مورد اینکه خدمات پس از فروش دارد ونوشتن کلمات مثل پشیمان نمیشوید..