بازاریابی تولید محتوا چه اهمیتی دارد؟
بازار یابی تولید محتوا اصطلاحی است که به اشتراک گذاری اطلاعات و محتوای آموزشی، سرگرم کننده یا آگاهی بخش به کاربران اینترنتی کمک میکند.
هدف بازاریابی محتوا به نقل از موسسه بازاریابی محتوا این است (( جذب و نگهداری مشتریان به وسیله تولید و سازمان دهی محتوای ارزشمند برای بهبود روابط با مشتریان اینترنتی است وبرای سود آوری انجام میگیرد.)) بازاریابی محتوا، مشتری را بدون اجبار و با ارائه اطلاعات به انجام خرید محصول یا خدمات تشویق میکند.
بارفع نیازهای اطلاعاتی برای مشتریان ارزش آفرینی مینماید.
بازار یابی محتوا بخشی از استراتژی بازار یابی و توسعه کسب وکار در اینترنت است. وقتی اطلاعات ارزشمندی در مورد کسب و کارمان در اختیار کاربران قرار میدهیم در ذهن خوانندگان اعتماد سازی میکنیم.
(برای دریافت خدمات طراحی سایت – پشتیبانی سایت – تولید محتوا – ادمین اینستاگرام به دیسلر مراجعه کنید)
همه سایتها با قرار دادن مطالب مفید و رایگان در موتورهای جستجو رتبه و سئوی بهتری پیدا میکنند. هنگام ایجاد محتوا باید نکاتی را بدانیم:
1. محتوا قرار است چه نیازی از مخاطب را رفع کند؟
2. محتوا چگونه منحصر به فرد خواهد شد؟
3. محتوا در چه فرمتی تولید میشود؟
4. محتوا در کجا توزیع میشود؟
5. چگونه انتشار محتوا را باید مدیریت کرد؟
بازاریابی تولید محتوا برای افزایش ترافیک سایت مهم است. هدف گوگل ارائه با کیفیتترین اطلاعات به کاربران است و اگرا ین کار را درست انجام ندهید در نتایج گوگل به عنوان بهترینها قرار نمیگیرید سایتها به خاطر کلمات مشخصی که در نوشتهها دارد رتبه کسب میکند. در محتوا کلید واژهها اهمیت خاصی دارد.
عامل مهم در افزایش سئو زمانی است که لینک از سایتهای سرگرم کننده و مفید دریافت کنید. گوگل و خوانندگان اطلاعات جامع را دوست دارند. بهترین مقالات باید بین 1000 تا 2000 کلمه باشند. زیرا مطالب باید کوتاه و مفید باشند.
محتوای معتبرو جذاب
تولید محتوای جذاب محتوایی که باعث شود خوانندگان دنبال کننده آن باشند و مثلاً آن را در شبکههای اجتماعی اشتراک گذاری کنند. جذابیت محتوا در رعایت نکات فنی است. باید به این نکات توجه کرد:
1. انتقال اطلاعات با تصاویر
2. استفاده از عناوین مهم
3. بیان نکات کاربردی و کوتاه
(برای دریافت خدمات طراحی سایت – پشتیبانی سایت – تولید محتوا – ادمین اینستاگرام به دیسلر مراجعه کنید)
محتوای اختصاصی
گاهی برای پاسخ به برخی سؤالات یک مقاله کوتاه و مخصوص آن سؤال برای مخاطبان ارائه دهید تا محتوای سایت رتبه بهتری در موتورهای جستجو پیدا کند. محتوایی که بهتر است به جای طولانی بودن اختصاصی باشد:
1. سؤالات متداول (FAQ)
2. سؤالات یا مقالات در مورد روش انجام کارها
3. اطلاعات معرفی محصول
4. راهنمای سایت
اهداف تولید محتوا مهم هستند
به چند مورد از آنها اشاره میکنیم:
1. افزایش آگاهی از برند:
محتوا باید برای ارائه خدمات شرکت یا فرد اطلاع رسانی ارزشمندی باشد تا مخاطبان به آن عکس العملی نشان دهند. محتوای مرتبط با این موضوع عبارتند از: ویدئوهای سرگرم کننده و جذاب 2. ایبوک ووبینار 3. اینفوگرافیک. با ترکیب یک سری دادهها و معیارها میتوان میزان آگاهی از برند را بالا برد. مانند: اندازه گیری میزان جستجوهای صورت گرفته
اندازه گیری میزان ترافیک سایت و اندازه گیری تعداد منشن های نام برند در شبکههای اجتماعی
تولید Lead در بازاریابی محتوا
ایجاد اعتماد و آگاهی لازمه هر کسب وکار است. هر کسب و کاری هدفش تولید lead به عنوان نتیجه بازار یابی محتواست.lead را سرنخ بازار یابی مینامند. بازاریابی محتوا سبب میشود تا افراد از طریق اطلاعات آموزنده کسب و کار شما را پیدا کنند. محتواهای تولید شده متناسب با این هدف در قالبهای زیر انجام میشوند:
1.ایبوک ها، مطالعات موردی و مقالات
2.مهمترین شاخصهایی که بازاریابی محتوا مد نظر قرار میدهد:
1.تعداد lead های ایجاد شده توسط محتواهای مورد نظر
2.نرخ همگرایی صفحات فرود
اشتراک گذاری محتوا توسط بازدید کنندگان
یکی از راهکارهای بهبود بازدید سایت اشتراک گذاری محتوای تولید شده توسط مشتریان و lead هاست. قابلیت اشتراک گذاری یکی از بهترین مزایای بازار یابی محتواست. این اشتراک گذاری ممکن است به صورت فوروارد یا ایمیل یا اشتراک یک پست در شبکههای اجتماعی صورت گیرد.
افزایش نرخ بازگشت سرمایه (ROI)
بازاریابی محتوا نیاز به زمان دارد. این روش از لحاظ اقتصادی مقرو ن به صرفه است. هزینه بازار یابی محتوا 62 درصد کمتر از روشهای بازار یابی سنتی است. اما تأثیر گذاری آن سه برابر است. ممکن است در ماههای اول نتیجه جالبی نداشته باشید اما در ماههای بعد میزان بازگشت سرمایه حاصل از این نوع بازاریابی افزایش مییابد.
مراحل زیر گامهای استراتژی بازار یابی هستند:
1. اهداف برنامه ریزی را تعیین کنید:
هدف خودتان را از بازاریابی محتوا بدانید. برای پی بردن به اهداف صحیح محتوا نویسی به الگوهای موجود در Hubspot مراجعه و مشاهده کنید.
(برای دریافت خدمات طراحی سایت – پشتیبانی سایت – تولید محتوا – ادمین اینستاگرام به دیسلر مراجعه کنید)
2. مخاطبین خود را مشخص کنید
برای ایجاد یک برنامه موفقیت آمیز باید کاربران را به عنوان مشتری فرض کنید. برای کسانی که دیجیتال مارکتینگ را به تازگی شروع کردهاند بسیار مهم است. با شناخت کاربران هدف خودتان محتوای ارزشمند ایجاد کنید. در صورتی که بازاریاب محتوای با تجربه باشید میتوانید هم مخاطبانتان را گسترش دهید و هم مخاطبان قبلی را حفظ کنید.
3. سیستم مدیریت محتوا داشته باشید
یک سیستم مدیریت محتوا را استفاده کنید که مدیریت ایجاد محتوا، انتشار و آنالیتیکس داشته باشد. از جمله word press و Hubspot از جمله سیستمهای مدیریت محتوا هستند.
4.تولید محتوا را مدیریت کنید
محتوای ایجاد شده میتواند در بخشهای زیر منتشر میشود:
1.موتورهای جستجو
2.شبکههای اجتماعی
3.ایمیل
4.تبلیغات
راهکار بازاریابی تولید محتوا استفاده از تقویم محتوایی است. با استفاده از تقویم موجود در وبلاگ Hubspot، یک تقویم برای محتوای در اینترنت ایجاد کنید تا به موقع و در زمانهای مناسبتی محتوای خود را در سایت و شبکههای اجتماعی منتشر کنید. در مناسبتهایی مانند روز کتابخوانی انتشار یک پست در مورد این روز کار مفیدی برای جذب کاربران است.
استخدام نیروهای محتوا نویس تا در این شبکهها فعالیت کنند مانند:
وبلاگ نویس یا بلاگر:
این گروه وظیفه نوشتن مقالات در زمینههای مختلف را برعهده دارد. به بهینه ساختن مطالب در وبلاگ میپردازند این افراد توانایی نوشتن، ویراستاری و انالیز را دارند.
کارشناس سئو:
افراد مسئول بهبود رتبه بندی سایت در موتورهای جستجو و افزایش سئو سایت هستند و همکاران نویسندگان وبلاگ هستند. همچنین با ابزارهای آنالیزی سایت و سئو آشنایی کافی دارند.
طراح سایت:
این افراد برای ایجاد طراحی منحصر به فرد تلاش میکنند و با نویسندگان در همکاری هستند.
طراحی ایده برای ایجاد محتوا
(برای دریافت خدمات طراحی سایت – پشتیبانی سایت – تولید محتوا – ادمین اینستاگرام به دیسلر مراجعه کنید)
برای ایده پردازی محتوا ابزارهای زیر به شما کمک میکنند: