مجله اینترنتی

بازاریابی اینترنتی چیست ؟

بازاریابی اینترنتی چیست؟

بازاریابی اینترنتی که با نام‌های تجارت الکترونیک، بازاریابی اینترنتی، بازاریابی دیجیتال و دیجیتال مارکتینگ نیز شناخته می‌شود، اصطلاحی است برای بازاریابی آنلاین محصولات و خدمات. مانند بسیاری از اصطلاحات پیچیده دیگر، بازاریابی اینترنتی نیز به معنای کلمات متفاوتی است که توسط افراد مختلف استفاده می شود
در حالی که هدف اصلی بازاریابی اینترنتی فروش کالا، خدمات یا تبلیغات آنلاین است، این تنها هدفی نیست که کسب و کار شما می تواند در بازاریابی اینترنتی داشته باشد. یک کسب و کار می تواند از بازاریابی آنلاین برای ارتباط با مخاطبان خود، ایجاد یک برند و انجام تحقیقات آنلاین استفاده کند. بازاریابی اینترنتی می تواند راه بسیار موثری برای شناسایی بازار هدف یا پی بردن به نیازها و خواسته های افراد باشد که با کمک روش هایی مانند تحلیل وب سایت می توان به اهداف بازاریابی اینترنتی دست یافت.
در حالی که بازاریابی دیجیتال اساساً به استراتژی هایی اشاره دارد که برای بازاریابی آنلاین یک محصول یا خدمات استفاده می شود

(برای دریافت خدمات طراحی سایت – پشتیبانی سایت – تولید محتوا – ادمین اینستاگرام به دیسلر مراجعه کنید)

اما شامل موارد زیر نیز می شود:


بازاریابی اینترنتی چیست و چرا زمان بازاریابی اینترنتی فرا رسیده است؟

(برای دریافت خدمات طراحی سایت – پشتیبانی سایت – تولید محتوا – ادمین اینستاگرام به دیسلر مراجعه کنید)


اگر از بازاریابی اینترنتی برای رشد کسب و کار خود استفاده نکرده اید، باید شروع کنید. حضور آنلاین به کسب و کار شما کمک می کند تا در دسترس مشتریان قرار گیرد و مشتریان جدیدی به دست آورید. حتی اگر کسب و کار شما کوچک و محلی باشد. طبق گزارش وزارت بازرگانی ایالات متحده، مصرف کنندگان 454.6 میلیون دلار در فروشگاه های آنلاین برای خرید کالا و خدمات در سال 2019 هزینه کرده اند. این مقدار روزانه در حال افزایش است. بنابراین، شما نیز باید با استفاده از بازاریابی دیجیتال، جایی برای خود در این بازار جهانی پیدا کنید. با توجه به پیشرفت تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ روز به روز در حال پیشرفت است.


این نوع رشد توضیح می دهد که چرا بازاریابان آنلاین به طور مداوم استراتژی های بازاریابی اینترنتی جدیدی را برای افزایش ترافیک وب سایت و افزایش فروش آنلاین طراحی می کنند.


بازاریابی اینترنتی چقدر اهمیت دارد؟

(برای دریافت خدمات طراحی سایت – پشتیبانی سایت – تولید محتوا – ادمین اینستاگرام به دیسلر مراجعه کنید)


تا اکتبر 2018، تقریباً 4.2 میلیارد کاربر فعال اینترنت و 3.4 میلیارد کاربر رسانه های اجتماعی وجود داشته است. برخی از کشورها با کاربران بیشتر از سایرین بهتر عمل کرده اند. این تعداد از افراد می توانند مشتریان بی سابقه شرکتی باشند که می تواند خدمات و محصولات خود را به صورت 24 ساعته از طریق یک وب سایت به آنها ارائه دهد. ماهیت تعاملی اینترنت امکان ارتباط فوری بین مشاغل و مصرف کنندگان را فراهم می کند. همچنین شرکت ها را قادر می سازد تا به نیازهای مصرف کننده و تغییرات بازار به سرعت پاسخ دهند.


تاثیر رسانه های اجتماعی بر بازاریابی اینترنتی

(برای دریافت خدمات طراحی سایت – پشتیبانی سایت – تولید محتوا – ادمین اینستاگرام به دیسلر مراجعه کنید)


طبق آماری که چند سال پیش به دست آمد، ۷۶ درصد ایرانیان حداقل در یک شبکه عضو هستند. در سال 2020، انتظار می رود تعداد کاربران رسانه های اجتماعی در سراسر جهان به 2.95 میلیارد نفر برسد. در میان پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی، اینستاگرام بسیار محبوب است. این سیستم عملکرد به بازار بزرگی برای خرید و فروش کالا تبدیل شده است. بسیاری از کاربران هر روز وقت خود را در این شبکه با استفاده از تلفن همراه خود می گذرانند، بنابراین این سیستم عامل مکانی عالی برای بازاریابی دیجیتال و فروش محصولات و کالاها و یا به صورت آنلاین است. رنگ برخی از پلتفرم های بازاریابی محبوب عبارتند از WhatsApp، Twitter، LinkedIn و YouTube.

(برای دریافت خدمات طراحی سایت – پشتیبانی سایت – تولید محتوا – ادمین اینستاگرام به دیسلر مراجعه کنید)


از نظر بازاریابی اینترنتی، رسانه های اجتماعی اهمیت بیشتری دارند. با این حال، بسیاری از کسب‌وکارها هنوز مطمئن نیستند که آیا فعالیت رسانه‌های اجتماعی به بهبود کسب‌وکارشان کمک می‌کند یا خیر. زیرا عضویت در شبکه های اجتماعی و افزایش فروش در این شبکه ها کاری چالش برانگیز است و نیاز به تخصص و تجربه دارد.
90 درصد از بزرگسالان 18 تا 29 ساله از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند
سومی می گوید رسانه های اجتماعی راهی عالی برای برقراری ارتباط با مشتریان و سایر مشاغل است.
84 درصد از مدیران عامل و وب سایت های بزرگ می گویند که رسانه های اجتماعی برای تصمیم گیری در مورد خرید استفاده می شود.
همه برندهای بزرگ دنیا یک کانال در یوتیوب دارند و بیش از نیمی از این برندها در شبکه های اجتماعی دیگر فعال هستند.


کسب و کار خود را آنلاین کنید

(برای دریافت خدمات طراحی سایت – پشتیبانی سایت – تولید محتوا – ادمین اینستاگرام به دیسلر مراجعه کنید)


اگر در بازاریابی اینترنتی تازه کار هستید و می‌خواهید تا حد امکان سریع و ارزان تجارت کنید، می‌توانید با یک پلتفرم شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام شروع کنید. شما می توانید در کمتر از 5 دقیقه صفحه کسب و کار خود را در اینستاگرام ایجاد کنید. با این حال، اگر می خواهید حضور آنلاین بیشتری در صفحه خود داشته باشید، می توانید وب سایت خود را برای کسب و کار خود ایجاد کنید. در حالت ایده آل، شما باید یک وب سایت و یک حضور در رسانه های اجتماعی داشته باشید که هر دو با یکدیگر تعامل داشته باشند.
خب حالا با مفهوم بازاریابی اینترنتی و اهمیت بازاریابی اینترنتی به خوبی آشنا شدید. امیدوارم این مقاله شما را متقاعد کرده باشد که بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ برای رشد کسب و کار شما و افزایش فروش محصولات یا خدمات شما بسیار مهم و موثر است. در پست های بعدی حتما در مورد روش ها و استراتژی های بازاریابی آنلاین صحبت خواهیم کرد.

(برای دریافت خدمات طراحی سایت – پشتیبانی سایت – تولید محتوا – ادمین اینستاگرام به دیسلر مراجعه کنید)

دیدگاهتان را بنویسید